Multiklient gir deg muligheten til å
- Administrere flere klienter i et overordnet administrasjonsprogram
- Administrere lisensene mellom de ulike klientene
- Administrere brukerne i de ulike klientene
- Administrere synkroniseringsserverne til de ulike klientene
- Ta ut utskrifter fra de ulike klientbasene
- Administrere SQLdatabasene til de ulike klientene
Multiklient kan for eksempel brukes av
- Konsern som opererer med flere juridiske objekter
- Regnskapskontor med flere kunder som bruker Handyman

Hvert juridiske objekt får sin egen database under en installasjon av Handyman og disse kan kobles mot et eller forskjellige økonomisystemer innenfor samme installasjon. Hver database har sine egne sett med grunndata og er en selvstendig versjon av Handyman Administrator.
For de av våre eksisterende kunder som vil bruke Multiklient-løsningen, så er det fullt mulig å importere gamle baser inn i installasjonen. Dermed fortsetter man som før med de eksisterende grunndata og innstillinger, og ingen data går tapt.
Fordelen med Multiklient
Multiklient kan man administrere flere baser samtidig. Alt fra oppretting av nye Handyman databaser (nye klienter) til importering av gamle databaser (eksisterende klienter). Den håndholdte maskinen og brukerprofilen utstyres med et unikt ”nøkkel” som kontrolleres før synkronisering for å sikre at dataene går inn i riktig database. For et konsern har man nå muligheten til å flytte ledige lisenser mellom de ulike klientene og administrere alle brukerne av Handyman i ett og samme bilde.